Pages

8. KAKO KUPOVATI ONLINE

22/01/2017

Nadam se da će vam ovaj post pomoći i da sam odgovorila na većinu vaših pitanja koja ste mi vrlo često upućivali.
Stranice koje su pouzdane kvalitete i s kojih naručujem su :
1. Shein --> LINK 
2. Romwe --> LINK 
Ono što pri online trgovini treba paziti odgovoriti ću prema točkama po podnaslovima kako bi se lakše snašli! Vrijedi za sve navedene shopove.

1. OD KUDA ODJEĆA DOLAZI? 
Odjeća dolazi iz Kine, kao i 99% odjeće koje se može pronaći i na našem tržištu u trgovinama. 

2. KAKO ODABRATI BROJ KOJI VAM ODGOVARA? 
Sa svih nabrojanih stranica (webshopova) (Shein i Romwe kao i drugih online shopova ) vrijede ista pravila. Na web shopu ne gledate broj (npr. S,M, L, XL...) nego isključivo MJERE. U koje mjere upadate, taj ste broj, bez obzira što vam se to možda čini "prevelik" broj. Primjerice sama nosim broj S, no na shopovima sam u pravilu uvijek M, čak imam jednu haljinu koja mi stoji kao salivena u broju L. Zato je važno birati sve prema mjerama. Ukoliko ste slučajno između mjera i niste sigurni koji broj uzeti preporučam da uzmete veći broj. Better safe, than sorry! 

3. KOLIKO DUGO SE NA ODJEĆU ČEKA? 
Vrijeme slanja iz skladišta webshopa im je potrebno da robu pošalju od 3 do 7 dana, ako imaju blagdane i dulje. Od datuma  kada vam pošalju računate vrijeme. U prosjeku od dana slanja odjeće je potrebno da stigne 2 do 3 tjedna. Najčešće je to 2 tjedna, ali nekad se dogodi da se malo duže čeka.

4. BUDUĆI DA JE ODJEĆA IZ KINE, PLAĆAM LI CARINU? 
Odjeća stiže iz Kine stoga bi u pravilu trebala biti carinjenja (zemlje izvan EU). Međutim, ne staju pošiljke na carini budući da su male vrijednosti u pitanju, obično prilično lagani paketi, takvih ulazi u zemlju milijun i ne carine ih čak i kada prijeđete iznos od 160,00 kn kada paket podliježe carini. Ne osvrćite se na to, takvi lagani paketi iz Kine prolaze nesmetano jer je roba niske vrijednosti čak i kada prelazi iznos kada podliježe carini.
Zašto je to tako?
Na paketu je napisan manji iznos od onoga koji ste vi platili, u pravilu njihova nabavna cijena. Stoga carinski radnici kada vide da je paket ispod cca $20 -$22 onda te pakete sukladno propisima propuštaju.
SAVJET KAKO IZBJEĆI CARINU 
Ako uzimate pošiljke koje prelaze $50. Nakon $50 vam je poštarina besplatna! Ako naručujete nešto za $100 odvojite u dva paketa jer vam je poštarina i tako besplatna na oba paketa. Radije neka paket bude lakši nego pola tone u jednom. Doći će vam najvjerovatnije u različito vrijeme, ali to i nema toliko veze ukoliko želite proći ispod radara. Nastojte da u paketu ne bude više od 3 stvari i da dobro rasporedite stvari u narudžbama ako su 2 kaputa u jednoj i 3 šala u drugoj nastojte pomiješati i rasporediti ravnomjernije! Na način da ne stavite u jednu pošiljku oba kaputa nego 1 kaput i 1 šal, a u drugoj primjerice kaput koji vam se čini lakši i 2 šala.


5. ŠTO AKO MOJ PAKET ZASTANE NA CARINI?
Ukoliko vaš paket i stane na carini dobit ćete poziv na adresu na koju ste paket naručili na kojem vam piše da pošaljete račun gdje se vidi iznos kupljene robe (taj račun dobijete na e-mail kojim ste se registrirali na stranicu). Račun možete poslati carinskoj službi na e-mail koji vam stoji u pozivu, a u naslov tog maila je potreban staviti PCP broj koji vam stoji u desnom kutu tog poziva. No, ne očajavajte, ovi paketi niske vrijednosti prolaze i nadam se da niste te sreće da dobijete taj poziv, ako jeste, hop gore slijedi upute.


6. KAKO DA NARUČIM? Staviti sve u košaricu, otići na checkout i platiti.


7. KAKVI SU UVJETI PLAĆANJA NA STRANICAMA?  Plaćanje se obavlja preko paypal-a.


8. KOLIKA JE POŠTARINA?
Na Sheinu i Romweu kada pređete određen iznos, a taj je $50 onda vam je poštarina (shipping) besplatan. Stoga ako uzimate nešto što je $100 radije razdijelite u 2 paketa (pogedaj točku 4.)


9.ŠTO SU KUPONI ZA POPUST, ČEMU SLUŽE I ZAŠTO NEKI "NE RADE"? 
Kupon dobijete u pravilu kada se registrirate na stranicu. Međutim, kuponi ne vrijede na već sniženu odjeću i postoje posebna pravila da vam se kupon uračuna samo na 1 proizvod i on vam se snizi. Dakle, iz tog razloga kuponi ne funkcioniraju na cjelokupni iznos. Stoga se nemojte previše oslanjati na kupone i vjerovati da će vam kupon sniziti čitav iznos kupovine. Na tim stranicama su često osim sezonskih sniženja koja su velika i nekakva sniženja usred sezone koja su najčešće fiktivna. To znači da odmah taj dan stave prekriženu cijenu i pravu cijenu. Stoga ti i „novi“ proizvodi ne prolaze na kod jer su već „sniženi“ u startu. Nije vama kupon „neispravan“ nego se na kupon odnose posebna pravila! Ovo su stranice na kojima je odjeća već dosta jeftina i niskobudžetni su obzirom na ostale stranice pa kuponi po posebnim pravilima i nisu tolika tragedija.



10. ŠTO NE SMIJEM NAPRAVITI PRI ONLINE KUPNJI?
Ne smiješ naručiti Express shipping!!! Iz razloga što nije uopće toliko brz i šalje se DHL-om. Što to znači u stvarnosti? To znači da će vam DHL stvari SIGURNO CARINITI i na iznos carine ili poreza će vam naplatiti 100 kn FIKSNIH DHL TROŠKOVA CARINJENJA I DOSTAVE NA VAŠU ADRESU I SVIH NJIHOVIH TROŠKOVA. Još veća komplikacija od samog plaćanja poreza/carine je ta što će vas tražiti čuveni EORI BROJ. Pola ljudi ne zna što je to, a meni je zadavalo glavobolje. Pisala sam  poseban post samo o EORI BROJU GDJE SAM ODGOVORILA NA SVE ŠTO ZNAM O NJEMU --> LINK 

11. KAKVA JE KVALITETA STVARI? 
Kvaliteta varira od proizvoda do proizvoda, kao i trgovini. Nije uvijek sve jednake kvalitete i nije sve uvijek super, što je logično, zar ne? Nije uvijek svaka haljina koju pogledate u trgovini i vrijedna kupovanja. Identična stvar je s webshopom. Postoje 2 faktora koja meni uvijek pomognu pri odabiru. Pogledam samo negativne recenzije ispod proizvoda (jer one pozitivne se najčešće pišu za bodove = čitaj bod- dolari). Ako negativnih recenzija nema, onda pogledam slike "živih" ljudi koji odjeću nose, najčešće blogera. Ako ni toga nema osvrćem se na materijal. Polyester, pamuk, chiffon. Budući da nam je cijelo tržište preplavljeno umjetnim materijalima, sama ne bježim od njih pa polyester ne izbjegavam jer je mahom kvalitetan, kao i chiffon i pamuk. Ono što sama izbjegavam jesu mrežasti materijali, odnosno prozirni koji imaju određene aplikacije na sebi, najčešće me bocka takav prozirni materijal koji ima određenu aplikaciju  pa ga osobno izbjegavam kako na webshopu tako i u trgovinama općenito. Sa webshopova se nerjetko znaju naći stvari identične Zarinim stvarima, čak i s iskopiranom etiketom jednake kvalitete, vjerujte mi događalo mi se jako puno puta da nađem nešto na webshopu što sam identično vidjela u Zari za duplo manje novaca, a da mi dođe gotovo identično. Pitate se kako je to moguće? Odgovor ni sama ne znam, osim da mi je Kina veoma daleko kao i vama, te velika enigma. Ukoliko vidite slične stvari na webshopu ili čak jednake kao u Zari, Bershki, Stradivariusu to je najčešće gotovo isto ili vrlo slično. Ovo je moje osobno iskustvo s tim, ne znači da će vama biti identično, nemojte se pouzdati 100% da će to biti tako, ali iz osobnog iskustva meni su dolazile takve stvari vrlo kvalitetne i lijepe.U prilogu su postovi gdje imam stvari koje su like Zara
Primjer 1 (košulja like Zara) --> LINK 

Primjer 2 (suknja like Zara)  --> LINK 
Primjer 3 (suknja like Zara) --> LINK 
Primjer 4 (tunika like Zara) --> LINK 
Primjer 5 (parka like Zara) --> LINK 

12. KAKO MOGU PRATITI GDJE MI JE STVAR? Pri svakoj kupnji dobit ćete "tracking number" koji je sastavljen od brojeva i slova koji sačuvate u vašem e-mailu. Dobit ćete i "order number" međutim po tom broju ne možete vidjeti gdje vam je pošiljka to je isključivo broj vaše narudžbe, a "tracking number" se dobije onda kada je pošiljka poslana iz skladišta i isključivo po toj šifri je moguće pratiti pošiljku. Kopirate tu šifru i možete pratiti gdje vam je pošiljka prema tom broju "šifri" na ovoj stranici --> LINK 


13. MOGU LI VRATITI ODJEĆU AKO MI NIJE DOBRA? Postoji mogućnost vraćanja odjeće kao i svugdje. Proceduru cijelu ne znam jer nikada nisam vraćala stvari čak i kada mi nisu bile ok sam ih prodala nekome kome odgovaraju. Previše mi je to gnjavaže slanje nazad u Kinu povrat novca itd. Preporučam da dobro gledate materijale i mjere, ako treba googlajte prije stvar možda nose neki blogeri i onda se odlučite na kupnju ako ne možete odlučiti prema svim ovim parametrima koje sam navela. Sretno!
U svim svojim postovima pišem gdje sam što kupila, kada je nešto sa webshopa stavim link. Blogovi su najvjerniji pokazatelj kako stvar s webshopa uživo izgleda i kako stoji. Naravno, pri naručivanju nema zlatnog pravila što dolazi u obzir, a što ne, osobno izbjegavam prozirne materijale, mrežaste i stvari koje mi po slici izgledaju lošije. Obavezno pogledajte sve slike, često ima i makro prikaz materijala i tek onda odlučite.


14. ŠTO AKO MOJA POŠILJKA NIJE PREŠLA $50 I NE OSTVARUJEM BESPLATNU POŠTARINU?
Utom slučaju se poštarina zaračunava prema njihovim kriterijima najčešće prema gramaži u samom paketu. 

15.ŠTO MI JOŠ MOŽE POMOĆI PRI KUPOVINI? 
Na mom fan pageu Ormar i ja – LINK, gotovo svakodnedno objavljujem moje savjete, moja iskustva, stvari koje imam ili koje mi imaju kolegice blogerice, stvari koje sam provjerila kakve su ili za koje smatram da će doći dobre u dnevnim favoritima koje dijelim na Facebook fan pageu Ormar i ja. Uvijek tražim stvari koje su moji favoriti, trendovske komade, komade koji su online jeftini, a dolaze dobri i stvari koje su like Zara. Ukoliko nekome treba savjet može mi se obratiti s pitanjima. Nastojte da ta pitanja budu jasna kratka i koncizna. Mislim da sam sve moguće stvari ovdje objavila!

Post a Comment